Alla talar svenska

torsdag, 4 september, 2008

Diverse

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 20:09

I morgon spelar Lars Winnerbäck i Oslo. Som före detta Linköpingsbo måste man ju gå på det. 🙂 Sommarturnén har fått bra betyg och det är samma band så det blir nog kul. Fast jag tror de har lämnat Miss Li hemma. Och så spelar de inomhus för max 1500 personer och inte på en gräsplan för flera tusen. Insläpp kl 20, oklart när konserten börjar. Så är det tydligen alltid här i Norge. Nåja, det finns säkert både pølse i lompe och pils att underhålla sig med.

Katten har fått för sig att det är gott med tejp. Särskilt maskeringstejp. Jag hade tejpat en kartong, men den fick inte vara ifred länge. Det såg kanska kul ut när ena tassen var helt inklabbad med tejpremsor, fast när hon började äta på den blev matte en ”party pooper” och tog ifrån henne godsakerna.

Jag har varit helt inne i PSP-spelet Patapon ett tag. Man styr små huvudfotingar genom att trumma i takt. Ja det låter extremt fånigt, men det är en väldigt bra spelidé. Här om dagen fick jag lite problem och småfuskade genom att googla. Då visade det sig att jag var på sista banan! Jag blev lite besviken. Första halvan av spelet kändes väldigt genomtänkt och jag fastnade jättelänge på ett ställe för att jag inte hade hittat en speciall sak man var tvungen att ha för att klara den banan. Under andra halvan var det inga såna luriga och listiga saker alls, utan det var mest bara att slå sig fram. Jag hade fått flera prylar på vägen som jag bara väntade på att få använda och så var de helt onödiga… Trist tycker jag. Nu har jag iofs inte klarat den sista fajten än, och man kan spela om gamla banor för att samla mer coola saker, men det blev ändå ett lite snöpligt slut. Tydligen ska det komma en 2:a. Hoppas hela spelet blir lite jämnare genomfört då.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

