Alla talar svenska

måndag, 1 september, 2008

Sticka eller snacka

Filed under: boende,pyssel — allatalarsvenska @ 22:09

Idag var jag på stickklubben. Det var riktigt många som kom, sex personer var vi, varav det var två jag inte träffat förut. Det är en internationell samling. Idag var det tre amerikanskor, en engelska, en norska och jag. Tyvärr var jag först för hungrig för att kunna prata, och sen blev jag för trött. Jag pratar engelska hela dagarna på jobbet så egentligen är inte det något problem, men när jag blir trött blir det ibland bara blurr. Så var det idag. Vad jag än försökte säga tappade jag ord så poängen uteblev. Sånt är lite småjobbigt.

Nåja, jag fick stickat ovanligt många varv i alla fall. Mitt nuvarande projekt är ganska pilligt så jag klarar ändå inte att prata samtidigt, även om jag är pigg-piggelin. 🙂

Annars har jag funderat på lägenhetsförsäljning idag. Det är inte så mycket möbler kvar i vår lägenhet i Sverige, och de som är där är de vi har ratat. Inför en försäljning bör det ju ändå se lite trevligt ut, så jag funderar på hur man kan fuska till det. Kollade upp en homestagingfirma idag. I och för sig får man dra av kostnaderna, men det kändes ändå lite saftigt att betala 2500 kr bara för att de kommer och ger råd. Behöver man hyra saker kostar det mer såklart. Jag kan köpa ganska många prydnadskuddar, krukväxter och blockljus för de pengarna… Vi får ju såklart klara oss utan den illgröna ryamattan, men det överlever vi nog. Eller är det någon som har en att låna ut? 🙂

4 kommentarer »

  1. Ha ha! Den illgröna ryamattan är old news i Stockholm – men den kanske fungerar i Linköping?

    Annars är det väl just avskalat som mäklare brukar förespråka? Stiligt men ändå rent. Lägenheten ser ännu större ut då. Något som verkar vara ett måste är en stor skål med citroner i köket. Vem har det en normal dag? Inte jag i alla fall.

    Jag börjar fundera på om visningar är ett sätt för inrednings-försäljare att göra reklam för sina produkter. Ni kanske kan bli sponsrade? 🙂

    Kommentar av camilla — tisdag, 2 september, 2008 @ 19:09 | Svara

  2. Hehe, man kanske ska börja ringa runt efter ”spons”. Vitt-vitt-vitt är trenden i Oslo. På ett ställe vi var och kollade blev man nästan snöblind. Vår lägenhet i Linköping är ju mer färgglad à la inredningsmodet år 2000.

    Kommentar av allatalarsvenska — tisdag, 2 september, 2008 @ 22:09 | Svara

  3. Hehe. Två vita runda mattor finns här och kan lånas ut. Och vita panelgardiner. Och vita små söta krukor att ha färska örter i. Och vita plädar till förbannelse, från P:s lägenhetsvisning.

    Kommentar av Anna — onsdag, 3 september, 2008 @ 16:09 | Svara

  4. Anna: Då vet jag vem jag ska ringa. 😀

    Kommentar av allatalarsvenska — onsdag, 3 september, 2008 @ 17:09 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

