Alla talar svenska

lördag, 30 augusti, 2008

Duktiga dagen

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 21:08

Idag har jag varit väldigt duktig. Jag har kört bort kartong till återvinningsstationen. Vi har en kartongtunna vid huset, men den töms bara en gång i månaden. Det är på tok för lite för tre hushåll även om man bara slänger reklam, tidningar och förpackningar. Vi har försökt mosa i allt packmaterial från flytten när det funnits plats, men det skulle ha tagit ett par månader till att bli av med allt.

Sagt och gjort, idag lastade jag in ett antal kartonger och kassar i bilen och for iväg. Vid entrén hade de en (återvunnen?) bomstation, en sån där som finns på betalmotorvägar. De kollade nog mest så man inte hade för mycket prylar tror jag. Jag blev insläppt i alla fall. De sa åt mig att akta mig för en gigantisk hjullastare som åkte runt och gjorde något väldigt viktigt, men jag lyckades hitta ett säkert ställe att parkera på. Sen hivade jag kartong och kände mig verkligen nöjd.

Det var stor aktivitet på det där stället. Massor med folk kom och tömde av trädgårdsavfall, och andra sprang runt mellan containrarna och slänge diverse saker. I ett hörn fanns ett flak där man kunde lämna av möbler och lite finare saker, och den som hittade något bra kunde plocka med sig det. Smart idé.

Sedan åkte jag till ICA Maxi och handlade. Det är min favoritmataffär. Det är nästan som en svensk affär när det gäller utbudet, och priserna är rätt OK. När jag kom hem igen tvättade jag flera maskiner. Jag känner mig mycket nöjd med mig själv och dagen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

