Alla talar svenska

torsdag, 14 augusti, 2008

Saker jag gärna skulle gjort en gång för alla

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 14:08

Jag tror att jag läste en sån här lista på en annan blogg, men jag kommer inte ihåg var. Det handlade i alla fall om saker man helst skulle vilja göra en gång och sedan aldrig mer. Här är min lista just nu:

  • tvätta håret. Jag gör det inte mer än 2-3 ggr i veckan (påhejad av frisören) men jag tycker det är så tråkigt och så tar morgonduschen dubbelt så lång tid de dagarna.
  • dammsuga. Uh så trist.
  • köpa mjölk. Aldrig har man lagom mycket hemma. Ibland har man så mycket att man inte vet vad man ska göra med den, men oftast är den slut när man ska ha den.
3 kommentarer »

  1. Punkt 2 Dammsugarproblemet är lätt fixat. Det finns en liten rund dammsugare (pris under 2000 kronor)som far runt och suger upp partiklar alldeles av sig själv. Köp denna, sätt på den när när du står vid dörren och stäng snabbt från yttersidan. Nu puttrar dem mysigt omkring på dina golv och tänk så roligt för Tetris att få en kompis att jaga. När du kommer hem är golven skinande blankslitna och katten lugn och fin. Fiffigt va?

    Kommentar av Kerstin Karlsson — fredag, 15 augusti, 2008 @ 22:08 | Svara

  2. Stryka tvätt kommer absolut med på min lista! Jajaja, jag VET att det finns ”strykfria” grejer att tillgå, men man kommer inte undan helt.

    Kommentar av annieverse — lördag, 16 augusti, 2008 @ 09:08 | Svara

  3. Kerstin: Hehe, ja det kanske skulle fungera.

    anniverse: Stryka kläder tycker jag är rätt OK (men jag har väldigt få plagg som behöver strykas). Dukar däremot blir jag tokig på. Jag tycker det är fint, men hur stryker man en stor duk utan att tappa ner den i golvet på någon sida och skrynkla ner den igen?? Svaret kanske är att man skaffar en mangel. 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 18 augusti, 2008 @ 09:08 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

