Alla talar svenska

måndag, 4 augusti, 2008

Packat på IKEA

Filed under: norska företeelser — allatalarsvenska @ 21:08

En nackdel med vår lägenhet är att det finns dåligt med förvaring. Idag kom jag äntligen iväg till IKEA för att köpa ett Antonius stativ med korgar att ha kläder i. Jag tänkte att en måndag eftermiddag mitt i månaden så skulle det vara lugnt och skönt där. Tji fick jag. Det var packat med folk. Värre än värsta lönehelgen på IKEA hemma. Jag som hade tänkt äta middag där. Det var bara att glömma. Köerna var enorma.

Ibland kan det vara ganska OK trots mycket folk för att de flesta mest är där på ”utflykt” och kanske köper några smågrejer. Så var det inte idag. Alla hade överfulla kundvagnar. Personalen slet som små myror för att fylla på varor och de som jobbade vid stationer där man beställer större varor (tex sängar och kök) hade det mer än stressigt. I kassorna var det inte så långa köer, men det berodde troligen på att de hade 20 kassor öppna. Helt hysteriskt.

Som vanligt blir jag väldigt nyfiken på varför. Är det alltid såhär på måndagar? Uppdämt shoppingbehov efter en helstängd söndag kanske? 🙂 (Nej, jag har inte kommit över söndagsstängt än.)
Lönen fick man 20:e så det är ju ett tag sedan. Kan det vara barnbidrag eller något liknande nu? Beror det på att det närmar sig skolstart?

Ska jag få några svar får jag nog ringa och fråga. Jag tänker inte åka dit fler måndagar för att göra en studie. En gång med sådär mycket folk var mer än nog.

Jag fick i alla fall tag på mitt stativ. Först var det en man som snodde de tre sista framför näsan på mig, men det kom en pall till som tur var. Nu är det monterat och klart och väntar bara på att fyllas med ylletröjor och andra skrymmande kläder. Förhoppningsvis betyder det att vi kan tömma ytterligare två flyttkartonger. Hurra!!!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

