Alla talar svenska

torsdag, 24 juli, 2008

Vådan av ljumma sommarnätter

Filed under: övrigt,boende — allatalarsvenska @ 20:07

De vi hyr av berättade att de, precis innan vi flyttade in, hade ljudisolerat taket inne hos grannen för att hon som bodde här tidigare hade klagat på att det var lite lyhört. Grannens tak är vårt sovrumsgolv. Det är samma polska par som bor kvar och de är väldigt lugna och tysta så vi undrade lite vad det fanns att klaga på.

Förra veckan upptäckte jag dock vad det med största sannolikhet var. En kväll när det var varmt och både de och jag hade alla fönster öppna fick jag samma problem som Kjell Höglund i den här låten, fast byt ut mot ”nedanför”. Eller ja, Kjell Höglund verkar ju inte tycka det är ett problem, men jag blev smått generad. Hon var verkligen högljudd. Jag hade säkert blivit ännu mer generad om jag förstått vad hon sa, men min polska begränsar sig till maträtter och artighetsfraser.

Den positiva biten är att ljudisoleringen i taket i alla fall fungerar utmärkt. När jag stängde fönstret hördes inte ett knyst. Men de lätta vibrationerna i väggen indikerade att aktiviteten pågick ytterligare en stund.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

