Alla talar svenska

söndag, 20 juli, 2008

Dripp, dropp, dripp, dropp…

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 22:07

Sista dagen på semestern och regnet har öst ner hela dagen… Nåja, om det fortsätter att vara såhär kommer jag i alla fall inte klaga över att semestern är slut…

Lasso kom hem i onsdags kväll så i fredags var han utvilad nog för en liten utflykt. När vi precis skulle ge oss av såg han något som såg ut som regnmoln över en del av stan och tyckte att vi skulle vänta. Jag övertygade honom om att ifall vi skulle vänta ut alla små regnmoln skulle vi aldrig någonsin kunna gå ut. Efter idag håller han med. 🙂 Och vi fick bara ett par droppar på oss i fredags.

Trots att det har varit minst sagt sömnigt väder idag (fråga katten – hon har sovit hela dagen) så har vi fått en del gjort. Vi har tömt flyttkartonger och flyttat möbler. Och tvättat såklart, det vanliga ”söndagsnöjet”. Vi belönade oss själva med att se på Delikatessen. Tyvärr blev det lite avbrott eftersom en geting bosatt sig i mitt byxben. Det var nåt som retade men jag trodde det var ett mygbett som kliade och rev utanpå byxorna. Till slut fick den nog och stack mig. Det var en vääääldigt liten geting, men jag undrar ändå hur den kommit in i benet på mina träningsbyxor utan att jag märkt det.

Delikatessen och De förlorade barnens stad var förresten två filmer som alla pratade om när jag flyttade till Linköping 1996. Jag vet inte hur jag klarat mig undan att se dem, men nu har vi köpt en filmbox med båda två. Bättre sent än aldrig. 🙂
(Alla hade även läst Liftarens guide till galaxen. Där gjorde jag faktiskt ett ärligt försök redan då att bättra på min allmänbildning. Vi packade faktiskt upp boken idag och mitt bokmärke satt fortfarande kvar – ungefär halvvägs in i samlingsvolymen. 😉 )

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

