Alla talar svenska

tisdag, 25 mars, 2008

Just det ja…

Filed under: pyssel — allatalarsvenska @ 22:03

Det första paret sockar är färdiga, här är resultatet:

Raggsocka

Det är alltså en raggsocka stickad från tån, i två olika färger av garnet ”tresko, 4-tråds” på stickor no 4. Ovansidan av foten är resårstickad, med 2 räta och en avig. Det blev bra med 40 maskor. Jag ökade med 2 maskor till skaftet för att få ihop det med resårstickningen, men det hade egentligen varit bättre att minska för det hade inte gjort något med ett smalare skaft. Nåja, det var meningen att det skulle bli ett par ”muffsiga” sockar att tassa runt i hemma och Lasso är nöjd så det var ett lyckat första försök. Tre nystan räckte gott och väl.

Nu håller jag på med ett par till mig själv, fast i blåvit-spräckligt garn istället för grått. Jag ångrar lite att jag inte köpte en avvikande färg till tån till dem också, för det blev väldigt snyggt, men men. Medan jag var hemma passade jag på att köpa ett tunnare garn som ska vara ”självrandande”. Det blir nästa projekt. Exempelsockarna som hängde i butiken såg väldigt coola ut, så jag hoppas jag får till det trots de tunnare stickorna man ska ha.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

