Alla talar svenska

torsdag, 13 mars, 2008

På allmän begäran

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 17:03

På allmän begäran kommer här en beskrivning av hur man kommenterar på bloggen:

1. Klicka på ”Kommentarer” under inlägget. (Ett inte helt uppenbart steg, man förväntar sig väl ”Kommentera” eller likande?…)

2.  Fyll i ditt namn. Eller en signatur.

3. Fyll i en mailadress. Den måste inte finnas i verkligheten, men det är ju trevligt för mig att kunna kontakta den som kommenterar.

4. Fyll i adressen till din egen blogg/webbsida om du har en. Lämna annars tomt.

5. Skriv din kommentar.

6. Klicka på ”Skicka kommentar”

Nu kan två saker hända. Om du är en kändis, dvs har kommenterat tidigare, kan du se din kommentar direkt. Om inte så
hamnar kommentaren hos mig för moderering och dyker upp så snart jag har godkänt den. Spam och stötande kommentaret
hamnar i papperskorgen, men hittills har jag klarat mig från sådana.

Om någon undrar varför vissa rader i inläggen är långa och konstiga så är det browsern som ibland skämtar med mig aprillo.

Det var dagens lektion. Frågor ställes som kommentarer. 🙂

2 kommentarer »

  1. Det var bra att du på allmän begäran talade om hur man skulle bära sig åt för att kommentera. I denna allmänna begäran innefattades också mina funderingar. Jag har velat skriva kommentarer men när jag kom till Webbplats blev det stopp för min del. Detta var överkurs för mig och jag visste inte vaD JAG SKULLE SKRIVA. FOLK SOM JAG KONSULTERAT HAR HAFT MÅNGA OLIKA FÖRSLAG MEN INGET SOM HAR FUNGERAT. FÖR DET MESTA FUNGERAR DET JU INTE NÄR MAN LÄMNAR EN RUTA TOM. I SKOLANS VÄRLD ÄR DET ÅTMINSTONE SÅ VID ANMÄLNINGAR OCH BESTÄLLNINGAR OCH JAG TROR MIN BANK ÄR LITE PIPPLIG MED DETTA.

    Kommentar av Kerstin Karlsson — söndag, 16 mars, 2008 @ 19:03 | Svara

  2. Vad bra! Nu vet du hur man gör och du är numera en kändis så dina inlägg behöver inte modereras heller.

    Kommentar av allatalarsvenska — söndag, 16 mars, 2008 @ 22:03 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

