Alla talar svenska

torsdag, 21 februari, 2008

Mysteriet fortsätter

Filed under: observationer — allatalarsvenska @ 17:02

Snart är det helg igen. I morgon ska jag spionera och sådär lite apropå fråga ut folk vad de ska göra till helgen. 🙂
En aktivitet man kan ägna sig åt är att se på sport. Det kanske är det de gör. Frågan är om det är av intresse eller tvång…

I söndags visade NRK1 backhoppning. Vid ett tillfälle när jag zappade förbi sa speakern: ”och nu fortsätter sändningen i NRK2. Här i NRK1 ska vi istället se lagtävlingen i backhoppning.” Ja, ni läste rätt. Det var backhoppning på två kanaler samtidigt. När det var paus fyllde de ut med skidskytte och längdskidåkning i allmänhet.

Ett annat exempel är rally. Helgen jag åkte hit avslutades precis svenska rallyt. En kompis hade förvarnat mig,
och mycket riktigt klev det på rallyfans i full Subaru-mundering någonstans i skogarna i Värmland. Eftersnacket efter tävlingen räckte nästan en hel vecka. I måndags
startade norska rallyt istället, med summering av tävlingarna i Sverige, deltagarintervjuer, tillbakablickar på tidigare års tävlingar etc. Hela kvällen var vikt åt denna rallyspecial.

Jag kan tycka det är kul med sport.  En stund i alla fall, men sen vill jag se något annat. Tur att vi har Discovery. ”Mythbusters” FTW.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

