Alla talar svenska

torsdag, 14 februari, 2008

Släääp, släääääp

Filed under: boende,observationer — allatalarsvenska @ 08:02

Resan till Oslo gick bra. Jag hade på tok för mycket bagage bara. Eftersom jag åkte tåg tänkte jag att det inte var så farligt, men jag hade tydligen valt att förtränga hur dåligt med plats det är för väskor på tåg. Dessutom hade jag byte i både Norrköping och Katrineholm, två tjugominuterssnuttar där jag i princip hann släpa på bagaget, sätta mig och sedan hoppa upp och släpa av bagaget igen. Jag var väldigt nöjd när jag kom på Oslotåget och slapp släpa mer. Ena väskan stod dessutom bara lite ivägen för de som skulle till kiosken.

Tyvärr lyckades jag få med en rejäl förkylning i bagaget också, så jag började med att jobba en halv dag och sedan ligga hemma och snörvla en dag. Nu jobbar jag igen, men några svindlande hastigheter går inte min hjärna i precis…

Vi bor för tillfället i en etta nära kontoret. Den är så high-tech och modern att den är svåranvänd. Tex har spisen touch-panel. Extremt obra i ett litet kök där spisen är en stor del av bänkytan. Vissa plattor kan komma i någon sorts autoläge. Då blinkar ett stort A på touch-panelen och det är helt omöjligt att höja eller sänka temperaturen manuellt. Jag har i alla fall inte kommit på hur man gör.

Belysningen har också en panel. En av knapparna ska släcka/tända i hela lägenheten. Antingen är den allmänt trög, eller så har den blivit utsliten, för ibland får man trycka och trycka tusen gånger innan det händer nåt. Särskilt irriterande när man har lite bråttom och ”bara ska släcka”.  Bilder på det snygga men väldigt opraktiska badrummet kommer inom kort.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

