Alla talar svenska

lördag, 9 februari, 2008

Knata till tiotusen

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 15:02

Jag har köpt en stegräknare idag. Det känns lite medelålders, men efter vi kom hem från Korea har jag soffat till mig så jag behövde nåt som får fart på mig. Jag tävlar helst inte med andra, för jag är en väldigt dålig förlorare, men mig själv kan jag tävla med. Att försöka öka antalet steg per vecka låter som en bra utmaning.

Den verkar lite väl känsligt inställd. Bara jag drog upp tröjan för att se vad den stod på räknade den ett steg. Men med en liten skruvmejsel till hands kan man justera den, så det blir kvällens övning. Med viss kompensation för överkänsligheten fick jag ändå ihop ca 6000 steg på förmiddagen. Då var jag en sväng på stan, och en sväng på jobbet.

På söndag flyttar jag till Oslo. Kontoret där är en labyrint med trappor och gångar kors och tvärs. Ska bli intressant att se hur många steg en vanlig arbetsdag där innebär.

När jag ändå var i shoppartagen slog jag till på ett reflexdjur bara för att de var så gulliga. Nedan är två exempel, fast mitt är en älg istället. Bild från Clas Ohlson.

Reflexdjur

2 kommentarer »

  1. Det ska bli intressant att höra vad för slags kulturkrockar du råkar ut för i Oslo! Några lär det säkert bli…
    Lycka till med flytten!

    Kommentar av Annie alias UFOt — tisdag, 12 februari, 2008 @ 15:02 | Svara

  2. Var så säker! Alla som man berättar för att man ska flytta till Norge säger ”ja, men det är ju nästan som hemma”, men jag tror det finns massor med grynnor och skär att gå på. 🙂

    Kommentar av allatalarsvenska — lördag, 16 februari, 2008 @ 21:02 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

