Alla talar svenska

måndag, 28 januari, 2008

Varannandagsväder

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 19:01

I lördags var jag med och hjälpte vänner att flytta. Det var en grå och lerig dag. Igår vaknade jag upp till 10 cm snö och stålande sol. Idag är det grått och lerigt igen. Jag hann i alla fall ut på en promenad i solen medan det varade, det är jag nöjd med.

Jag har fått låna en osthyvel, wohoo! Nu är det brännvinsost för hela slanten. 🙂

I morgon kommer vår hyresgäst med sina möbler. Jag hade planerat att städa i helgen, men så iddes jag inte så jag fick göra det ikväll istället. Nåja, det var mest spridda småprylar som låg överallt, inte så mycket smuts. Måste släpa fram dammsugaren en sväng bara innan jag går och sover. Vi fick röda handdukar i present av vårt  företag på seminariet vi var på, och de luddar nåt förskräcklig så det är röda dammråttor i badrummet.

Det står ”42” på handdukarna. Svaret på allt och glöm inte handduken och det där. Tyvärr har jag aldrig orkat igenom boken, men jag har sett filmen.  🙂

3 kommentarer »

  1. Brännvinsost – åh, det måste jag frossa i vid nästa Sverigebesök!
    För min del blir det rysk champagne de närmaste dagarna – inte helt fel det heller 😉

    Kommentar av Annie alias UFOt — torsdag, 31 januari, 2008 @ 16:01 | Svara

  2. Jag såg att du ska till Kiev. Spännande! Jag får ju nöja mig med ”den sista Sovjetstaten” (för att citera Björn Rosenberg).

    Kommentar av allatalarsvenska — fredag, 1 februari, 2008 @ 19:02 | Svara

  3. Boken är myyyycket bättre än filmen. Rekommenderas varmt.

    Kommentar av Victoria — torsdag, 7 februari, 2008 @ 20:02 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

