Alla talar svenska

torsdag, 24 januari, 2008

Säng säng säng – sovasovasova

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 18:01

En vän hjälpte mig att bära upp sängen och den tjocka, gosiga bäddmadrassen från källaren igår. Lasso och jag skulle ha gjort det förra helgen, men det hände så mycket annat så det blev inte av. Det började bli mer än lovligt jobbigt att sova på de där billiga IKEAsängarna så nu är jag väldigt nöjd. För första natten på länge kändes det som jag sov _i_ sängen och inte på den, om ni förstår vad jag menar.

När vi precis burit klart och pustade ut över en kopp kaffe ringde Lasso och undrade om jag sett hans sms. ”Nej”, sa jag, ”jag bar en säng med NN”.
Eftersom Lasso precis blev omkörd av en spårvagn hörde han,…hrm,… en något modifierad mening.  *rodnar*
Och ja, personen som hjälpte mig är en kille. Hoppsan, så fel det kan bli ibland. 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

