Alla talar svenska

tisdag, 22 januari, 2008

Boo-hoo for me

Filed under: mat,observationer — allatalarsvenska @ 21:01

I morse upptäckte jag att Tysken tog med sig osthyveln när han flyttade hem. Det var han som hade köpt den, så det var egentligen inget konstigt med det, men det blev svårt att hyvla min nyinköpta ost. Nu finns det 5 alternativ:

  • köpa en ny osthyvel
  • leta reda på en av de femtioelva vi har nerpackade
  • låna en av en vänlig själ
  • skära tjocka skivor med kniv (Lassos val!)
  • inte äta ost

Alla dessa val för att få i sig sin frukostmacka! Det får bli marmelad och skinka i några dagar till tills jag orkar bestämma mig. 🙂

Tysken flyttade för en vecka sen. Nya hyresgästen kommer 29 januari. Jag har inget emot att dela, men det är rätt skönt att kunna sprida ut sig och inte behöva ta hänsyn till någon annan.

Tyvärr ser det inte ut som om det blir mer än en hyrsegäst. Polskan som skulle komma och titta dök aldrig upp trots  att vi bestämde träff två kvällar i rad. Första kvällen sa hon att hon hade varit vid dörren men ingen hade öppnat.  Det är mycket möjligt att jag inte hörde henne, eftersom ringklockan funkar halvtaskigt och Tysken dammsög. För kväll två hade hon någon krystad förklaring om att hon gått till en annan adress i samma område för att personen där hade ett liknande namn. Tydligen hade hon fått sina händer inlindade i bubbelplast också så hon inte kunde ringa. OK, det där sista hittade jag på, men jag blev rätt sur eftersom jag gick hem tidigare från jobbet för att hinna och så hörde hon inte av sig förän jag mailade dagen efter och undrade vad som hänt.

Vaddå boo-hoo? Kolla den här hysteriska reklamen så förstår ni. Eller inte. Men den är väldigt hysterisk.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

