Alla talar svenska

fredag, 18 januari, 2008

Tack!

Filed under: observationer — allatalarsvenska @ 13:01

Igår hände något trevligt. Jag var lite sen på väg till bussen så när hade ca 100 m kvar till hållplatsen såg jag bussen komma. Det var ganska tomt runt busskuren och ingen såg ut att vilja åka med den här bussen. Det fanns alltså risk för att den skulle åka förbi, men jag började springa ändå. Och minsann, klev det inte ut en person och gjorde tydliga tecken på att vilja åka med.

Jag kom fram samtidigt som bussen öppnade dörrarna och jag saktade ner för att låta den andra personen kliva på först. Då backar han. Och går och ställer sig i busskuren igen.
Han hade bara klivit fram för se till att bussen stannade åt mig! Vilken vänlig människa!! Jag brukar hålla upp dörrar och ge upp min sittplats, men det där hade jag inte kommit på att göra.

Jag hann inte se vem det var mer än att  det var en kille med dreadlocks, men jag fick i alla fall ur mig ett ”Oh, tack!!” innan jag skuttade på bussen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

