Alla talar svenska

söndag, 13 januari, 2008

Lyckad shopping!

Filed under: övrigt,Uncategorized — allatalarsvenska @ 17:01

Jag är väldigt nöjd idag för jag lyckades både ta mig ut till det stora shoppingcentrat i tid OCH hitta det jag ville ha. Det är inte ofta det händer, särskilt om man letar efter något särskilt.

Mest behövde jag ett par kängor. För andra vintern i rad knatar jag runt i ett par gympaskor i snöslasket och det är inte smart. Man blir blöt på ett kick och så blåser det in i dem också. Jag köpte mig ett par stövlar med klack innan nyår, men det är inte något jag springer runt med till vardags precis. Min vardagsklädstil är mer åt det praktiska hållet.

Det är minst sagt utplockat i butikerna nu. Allt som fanns kvar i damstorlekar var pyttesmått, men till slut hamnade jag på InterSport och där hittade jag ett par Timberland herrskor som passade perfekt. Här är en bild på dem från schuhstore.co.uk:
Nya kängor

Ofta brukar Timberlands skor vara så stora och bulliga, men de här var ganska nätta för att vara ett par kängor. De är inte varmfodrade, men det är inte ofta det är så kallt här och det går i en ullsocka om det skulle behövas.

I Sverige är man inte riktigt lika konstig som i Korea om man handlar herrskor som kvinna, men det var inte precis så att försäljaren började föreslå herrmodeller när han konstaterat att alla större damstorlekar var slut. Han ville tyckte istället jag skulle köpa ett par vansinnigt fula vandringskängor. Antagligen för att de var dyrare.

Jag behövde även en vinterjacka. Jag har haft funderingar på att köpa en ”snyggare jacka”, tex en lång ulljacka, men för att lyckas med det skulle man ha varit tidigare ute. Skidjackor är praktiska, men oftast är de dyra för att de har massa extra finesser som lavintranspondrar och sånt. Det händer att jag åker skidor, men vad jag vet så går det sällan laviner i de gröna och blå backarna. 🙂

Efter mycket provande bestämde jag mig för en jacka från Didrikson, den här fast i svart:

Jacka Heather

Inte världens skojigaste jacka, men den blir nog bra. Jag tittade på jackor från Didrikson redan förra året, men då hittade jag ingen i min storlek. Jag har hört att det ska vara bra kvalitet. Fluffet på huvan går att ta bort. Det var lite 80-tals varning på det tyckte jag och även om eskimåerna säkert inte har fel så fyller det nog ingen större funktion förän det blir sisådär 30 minusgrader.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

