Alla talar svenska

onsdag, 9 januari, 2008

Ajajaj

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 20:01

Jag fick rygg- och nackmassage i förrgår. Det hade jag inte fått sen jag åkte till Korea, och tränat ryggen har jag inte heller gjort sedan dess så det var verkligen välbehövligt. Efteråt skulle jag vara med i en telefonkonferens. Som tur var blev den väldigt mycket kortare än planerat för jag var lite lagom efter-massage-snurrig.

Eftersom jag var ganska illa däran tog massören i ordentligt. Tyvärr fick det till följd att hela ryggen känns som ett stort blåmärke nu. Inte vad jag hade tänkt… Dessutom sover jag på IKEAs billigaste resårbotten, Jaren. Vi köpte dem till utbytesstudenterna som hyrde vår lägenhet. Jag tycker lite synd om dem faktiskt. Fjädrarna är ca 3 cm långa. Vänder man sig slår man lätt igenom och ner i ribborna under. I och för sig kanske de inte var tunga nog att märka av det. Det var två fransyskor i 20-årsåldern, tunna som sylar.

Hur som helst så känns de där fjädrarna extra väl i ryggen nu. Jag inbillar mig att spikmatta är en ganska bra liknelse. Funderar allvarligt på att sova i den mjuka soffan istället tills ryggen är normal igen, men jag får nog låta bli av hänsyn till Tysken. Han kom tillbaka från sin Kirunasemester idag. Nog för att han skulle vara artig nog att inte kommentera, men det är elakt att skrämma slag på folk genom att ha  märkliga saker för sig.  🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

