Alla talar svenska

fredag, 21 december, 2007

Tillbaka på hemmaplan

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 12:12

Nu är vi tillbaka i Sverige och Linköping. Efter några dagar på gästsängar hemma hos kompisar är vi sedan igår till och med tillbaka i vår lägenhet. Vi delar med en av våra hyresgäster, aka Tysken, men han är en ytterst ordningsam person så
det blir nog inga problem. Dessutom är det bara några få dagar.

Typiskt nog har jag åkt på en förkylning så jag ligger hemma och hostar. Källan till smittan är seminariet vi var på, där det fanns en härlig cocktail av virus från nästan 300 personer från minst 7 länder. Flera på jobbet, inlusive Lasso, har redan varit sjuka, så jag ligger en vecka efter kan man säga. Förhoppningsvis hinner jag pigga på mig lite till julafton. Vi har inte hunnit handla någon mat till lägenheten än, men jag har stulit te i skåpen så jag har fått i mig lite varm dryck i alla fall. Så snart Tysken
försvunnit iväg till sin tenta ska jag parkera mig i soffan och slumra framför TV:n.

Julen ska vi fira hemma hos mina föräldrar. Mina syskon kommer också. I alla fall ett par av mina
kompisar hemmifrån kommer också vara i trakten över jul, så det ser ut som om vårt traditionella julfika
blir av i år också.  Efter nyår väntar nya äventyr. Mer om det nästa gång.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

