Alla talar svenska

söndag, 11 november, 2007

Skrål

Filed under: observationer — allatalarsvenska @ 05:11

I fredags var vi på norebang med några kollegor. Det är som karaoke, fast varje sällskap har sitt eget privata rum. Just det här stället låg nere i en källare och hade 8-10 rum i olika storlekar längs med en korridor. I de större rummen kunde man nog klämma in 15 personer. Vårt rum var enligt mig lagom för så där 6-7 personer, men med koreanska mått mätt hade det nog gått in ett par till. Vad brandskyddsmyndigheten anser är lagom vet jag inte. I bokningsdisken kunde man beställa öl. Man fick dricka direkt ur burkarna så det var nog inget ”high-end”-ställe.

Det fanns låtar på koreanska, japanska och engelska. Givetvis fanns det en del ABBA och Roxette, men även Yngwie Malmsteen (!). Jag trodde herr Malmsteen höll sig till att spela gitarr, men vad vet jag. Våra koreanska kollegor var imponerande. De drog av den ena koreanska klassikern efter den andra med bravur. När låten var slut fick man poäng. Jag har verkligen ingen aning om vad det var systemet poängsatte,
för jag lyckades få full pott på en låt jag tappade bort mig i så jag knappt sjöng något alls. I och för sig sjöng jag ju inte falskt då heller, så det var kanske därför. 🙂

Vi bokade två timmar, men sedan fick vi massa extratid också så jag vet inte riktigt hur länge vi höll på. Vi hade i alla fall väldigt kul och var rejält hesa när vi tumlade ut på gatan igen. 🙂

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

