Alla talar svenska

fredag, 9 november, 2007

Saker jag inte förstår

Filed under: Uncategorized — allatalarsvenska @ 10:11
  • Vad är Amy Winehouse, Lindsey Lohan och Pete Doherty egentligen kända för?

Titt som tätt ser man deras namn i kvällspressen i samband med droger, bråk och andra skandaler, men har de någonsin gjort något annat för att bli kända? Britney Spears hade ju åtminstone en karriär en gång i tiden.

  • Hur mycket glögg bälgar folk i sig egentligen?

Den årliga ”törs-jag-dricka-lättglögg-när-jag-är-gravid”-diskussionen har blossat upp på föräldraforumet jag läser ibland (fast jag inte borde för jag blir så upprörd hela tiden). Blossa Lättglögg innehåller 2,2% vol alkohol. En normal glöggmugg rymmer max en halv deciliter. Mycket mer än så vill i alla fall inte jag ha per gång. Det borde varken göra från eller till när det gäller alkoholmängd. Jag tycker inte heller det verkar smart att
dricka mängder med alkohol när man är gravid, men nån måtta får det väl
ändå vara på hysterin?

  • Varför börjar DN mer och mer likna en kvällstidning?

Bör en av Sveriges största dagstidningar verkligen slösa tid och plats på ”Dagens outfit” och ”Youtubiana med Fredrik Strage”?

  • Hur kan man vara 22 år, snart färdig med sin ekonomutbildning och inte veta hur en försäkring funkar?

Svaret är delvis att man kommer från Frankrike och har varit beroende av sina föräldrar under studietiden, men jag tycker ändå det är konstigt. Hur överlever man sitt första år på egen hand?

  • Vad är vitsen med att köpa plagg från H&Ms designerkollektioner för att genast lägga ut dem på blocket till fantasipriser?

OK att de är billiga för att vara designerplagg, och de finns i en begränsad upplaga, men så himla spännande och unika är de väl ändå inte. Varje H&M måste ju ha minst ett par plagg av varje modell. För 3000 kr, som den dyraste klänningen kostade, kan man få en rätt schysst klänning uppsydd och då är den garanterat unik.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

