Alla talar svenska

torsdag, 8 november, 2007

Urk

Filed under: mat — allatalarsvenska @ 07:11

Jag brukar nästan aldrig bli sjuk av mat, men igår slog det till. Precis när jag hade skrivit färdigt mitt blogginlägg blev jag extremt illamående. Fy!

Inte vet jag vad det var heller. Till lunch åt jag en köttgryta, och den var kokhet
så det vore underligt om något i den var dåligt. Jag åt inte särskilt mycket av sidorätterna heller. Andra åt betydligt mer och de har inte mått dåligt.

Jag var inte särskilt hungrig på kvällen så jag åt en smörgås och en youghurt.
Allt var OK hållbarhetsmässigt. Lite senare åt jag en glass. Det skulle möjligen vara om det var den som legat i butiken för länge, men den såg fräsch ut och smakade bra så jag tror knappt det.

Nåja, det är sådant som händer. Idag mår jag bra igen

3 kommentarer »

  1. Skönt att höra att det gick över snabbt!
    Förmodligen ett olycksfall i arbetet. Jag blev aldrig magsjuk i Korea, och jag har ätit både det ena och andra från både det ena och andra etablissemanget där, så att säga. Upplevde att livsmedelshygienen generellt sett var väl så god som hemma.

    Kommentar av Annie alias UFOt — torsdag, 8 november, 2007 @ 21:11 | Svara

  2. Håller med Ufot – skönt att det gått över! Att ha krångel i magen är det värsta som finns.

    Kommentar av Victoria — torsdag, 8 november, 2007 @ 21:11 | Svara

  3. Tack för omtanken! Det var inte kul, särskilt som jag brukar ha ”plåtmage”.

    Kommentar av allatalarsvenska — fredag, 9 november, 2007 @ 11:11 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

