Alla talar svenska

onsdag, 7 november, 2007

Taggad!

Filed under: övrigt — allatalarsvenska @ 14:11

Jag har blivit utmanad av UFOt! Först några regler:

1. Länka till den som taggat dig

2. Berätta sju personliga sanningar om dig själv

3. Tagga sju personer i slutet av ditt inlägg

4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de uppmärksammar att de blivit utmanade.

~~~

1. Avklarat. Skutta och läs. UFOt har bott i Seoul. Jag hittade hennes blogg när det
blev bestämt att vi skulle flytta hit och jag har fått många bra tips och goda skratt.

2. Usch sånt här är svårt! Nåja, det är väl bara att dra igång.

* Jag blir extremt irriterad när folk inte fäller ner locket på toan i mitt badrum. Hur andra gör hemma hos sig och hur det ser ut på offentliga toaletter struntar jag i, men i mitt badrum ska locket ner.

* När jag var student vann jag en stor lagtävling i dart. Det var nog mer mitt lags förtjänst än min personliga, men jag ser det ändå
som en prestation. Tyvärr får man så sällan öva på dart nu för tiden, det är lite trist.

* Jag gillar Frankrike inklusive fransmännen och deras egenheter.
Var annars träffar man på strejkande arkeologer?

* När jag bor utomlands längtar jag alltid efter nyponsoppa, men jag äter det nästan aldrig när jag bor hemma i Sverige.

* Jag är ganska säker på att jag har varit med i Norges motsvarighet till ”Hassan”. Det var när jag jobbade
i bokningen på Kolmårdens djurpark. Två fredagar i rad ringde det precis innan stängningsdags, och en norsktalade person ställde märkliga frågor. Om någon vet något mer om det här, och tex har hört någon diskutera huruvida ”Robinson Robban” sitter i en apbur på Skansen eller inte, får ni gärna höra av er.

* Jag längtar massor efter vår katt som för tillfället bor hos mamma och pappa! Hon heter Tetris ”för att vi hittade henne på Blocket”. Supernördigt, jag vet.

* Sista nu då; Trots att jag jobbar inom IT har jag inte sju stycken aktivt bloggande vänner. Jag följer inte ens sju bloggar.  Så tråkig är jag. 🙂

3. Jaha, någon måste jag ju tagga. Det får bli ElinReser och Shark and girl. Resten får jag spara tills jag skaffat mig fler vänner.

4. Dags att skutta iväg och meddela dem.

4 kommentarer »

  1. Jag fäller aldrig ner locket på toan därhemma (vilket min man retar sig oerhört på, men efter 18 års äktenskap har väl stackarn resignerat…), MEN jag är väldigt noga med att ”följa kutymen” på andras toaletter. Dvs. är det nedfällt när jag äntrar rummet så fäller jag ner efter uträttat ärende.

    Hoppas kisse har det bra hemma i Sverige!

    Kommentar av Annie alias UFOt — torsdag, 8 november, 2007 @ 21:11 | Svara

  2. Som tur är tycker jag och maken samma. 🙂
    Det började när jag hade ett väldigt litet badrum där man riskerade att tappa ner saker i toan om man inte stängde. Nu för tiden är det för jag tycker det ser rörigt och ofräscht ut.

    Kommentar av allatalarsvenska — fredag, 9 november, 2007 @ 11:11 | Svara

  3. Annars kan man vara tvungen att fälla ner locket pga klumpiga katter. Dagen kan börja bättre än att man behöver tvätta arg och äckelblöt katt.

    Kommentar av Anna — söndag, 18 november, 2007 @ 19:11 | Svara

  4. Instämmer med det! Jag tror fröken Tetris har gjort den erfarenheten innan hon flyttade till oss för hon har alltid varit väldigt försiktig runt toan.

    Kommentar av allatalarsvenska — måndag, 19 november, 2007 @ 06:11 | Svara


RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

